zondag 26 november 2017

Gummiapan kerstengeltje

Hallo iedereen,

Dit bericht begin ik met wat reclame voor de blog Crazy for CAS van Miranda Mols en met een nieuwtje! Ik ben namelijk geselecteerd voor het reminder Design Team van deze blog; iets waar ik erg blij mee ben want CAS is mijn favoriete kaartontwerp!
Neem dus zeker regelmatig eens een kijkje op de blog en vooral doe mee met de challenges want er valt iets te winnen!! Ik ben nu al druk bezig met mijn eerste kaartje  maar daar verklap ik natuurlijk niets over: geduld is een schone zaak nietwaar ☺?
Terug naar de orde van de dag: er zwierven nog wat engeltjes van Gummiapan op mijn bureau rond en hiermee heb ik nog snel een paar kerstkaartjes gemaakt.
Christmas card with Gummiapan Lilla Gittan
Christmas card with Gummiapan Lilla Gittan
Als tekst gebruikte ik een peel-off sticker want op linnen cardstock is een stempel niet altijd even duidelijk; zeker niet als het kleine tekst is.
Een tip voor het gebruik van peel-off stickers:
  1. neem een stukje plakband net wat langer dan de tekst
  2. plak het een paar keer op je kleding zodat het minder goed plakt (jeans is hier ideaal voor ☺)
  3. plak het plakband over de tekst op het blad en druk aan
  4. trek het plakband samen met de tekst van het blad af (als het wat moeilijk gaat plooi dan het blad wat bij de eerste letter en zorg dat deze aan het plakband blijft hangen; de rest van de tekst volgt dan vanzelf)
  5. plaats de tekst op je kaart op de gewenste plaats en druk enkel de tekst aan
  6. trek voorzichtig het plakband af maar zorg ervoor dat de tekst op je kaart achterblijft
  7. als het plakband verwijderd is nogmaals de tekst aandrukken
  8. soms blijven kleine deeltjes achter bv. in de letter a of e; verwijder deze met een prikpennetje
 Gebruikte materialen/used materials:
  • cardstock: Linnenkarton 240gr (Boekenvoordeel 1.99 € voor 20 kaarten A5 )
  • designer paper: Silver & Gold Collection Bo Bunny
  • stamp and die cut: Gummiapan Lilla Gittan
  • embossing folder: Softly Fallen from Stampin' UP
  • gold christmasornament: gift label (Zeeman 8 voor 0.59€)
  • twine: from my stash
  • text: Starform peel-off sticker
Creatieve groetjes en een fijne (werk)week gewenst:
Iefje

3 opmerkingen:

  1. Een heel mooie kaart Iefje, en proficiat met je selectie voor het Design Team ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kaartje heb je gemaakt, ben benieuwd naar je eerste CFC reminder kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen