zondag 17 september 2017

Een speciale pet sympathy kaart...

Hallo iedereen,

Verleden zondag was het hier stil op het blogfront omdat ik een dagje 'dringende en reeds lang uitgestelde klussen in huis' heb gedaan. Zo moesten onder andere een heleboel lampjes vervangen worden zeker nu het al vroeger donker begint te worden.

Hebben jullie ook nog van die halogeenspotjes die zo populair waren in de jaren '90? Dan weten jullie perfect waarom ik daar zowat een halve dag voor nodig had. De eerste ging vlotjes, de tweede kreeg ik niet uit het plafond, de derde kreeg ik er niet meer in, de vierde wou maar niet branden ondanks het nieuwe lampje etc etc etc. Ik heb 2 fittingen moeten vervangen (en nu ben ik wel handig maar nu ook weer niet zó handig) dus dat moest ik eerst aan Mr. Google vragen. En laat zo'n nieuwe fitting net iets groter zijn dan de oorspronkelijke (jawel!) maar na zo'n 4u zwoegen en zweten was het dan toch eindelijk gefikst. Nu kan ik er al om lachen maar die zondag heb ik wat afgevloekt!

En ook al eens geprobeerd om een Ikea laatje in een niet Ikea kast te bevestigen? Het is gelukt hoor maar het duurde wel 3 uur voordat het in orde was. Toegegeven; dat was mijn fout maar toen ik het kocht zag de constructie er in mijn hoofd redelijk eenvoudig uit... Ik heb wel 4 gaten teveel geboord maar die zie je toch niet want ze zitten onder de ladesteunen ha!
Op het einde van die dag, het was ondertussen al na 22u,  was ik toch wel erg tevreden met de resultaten; alleen de blog is erbij ingeschoten helaas.

Deze week toon ik een condoleance kaartje dat ik al een paar weken geleden maakte voor twee honden die ik op het zelfde moment moest laten inslapen. Het waren 2 adoptiehonden oorspronkelijk uit Spanje, beiden oud en ziek en erg aan elkaar gehecht. Het is de eerste keer in meer dan 30 jaar praktijk dat ik gelijktijdig 2 dieren moest laten inslapen en het was zwaar; ook omdat ik de eigenaars en hun honden al erg lang (en beter) ken.
Ik wou dus een speciaal kaartje maken met flink wat symboliek erin verwerkt want dat werkt steeds therapeutisch voor mij en dit werd het dan:
pet sympathy card for 2 dogs who just couldn't live without each other
Pet sympathy card for the death of 2 dogs who just couldn't live without each other.
Het was een grote en een kleinere hond vandaar de 2 verschillende pootafdrukken in het hart; eronder stempelde ik nog wat kleinere hartjes van SU.

Volgende week staat er mij nog een drukke werkweek te wachten want ik vervang 2 collega's die op verlof zijn en hun patiënten naar mij doorverwijzen.
Maar ik begin ook af te tellen naar de grote hobbybeurs in Mechelen waar ik volgende woensdag (bij leven en welzijn hé) naar toega.  Dit is voor mij steevast een jaarlijks leuk dagje uit en wie weet met welke ideeën ik weer thuis kom!


Gebruikte materialen/used materials
  • text: Paw Prints from Our Daily Bread
  • little hearts: Confetti from Stampin' Up
  • die cut heart: Elongated hearts from Love & Romance collection by Sara Davies
  • wings: punch by EK
Creatieve groetjes en een fijne (werk)week gewenst,
Iefje

2 opmerkingen:

  1. heel mooi gedaan deze kaart. Zwaar hoor om twee geliefde dieren te moeten laten inslapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grinnik...je verhaal over de lampjes...giechel..sorry...
    Je kaart is prachtig en wat een vreselijk moment. Toch fijn dat je je gevoel dan kwijt kunt in een kaartje dat zeker gewaardeerd wordt door de eigenaren.

    BeantwoordenVerwijderen