maandag 16 januari 2017

Verfspattechniek.

Hallo iedereen,

We hebben  hier een beetje een 'glad' weekendje achter de rug met wat sneeuw en wat ijzel; gelukkig niet al te erg!

Tijd om een kaartje te maken had ik niet (mijn vader werd 91 jaar!) daarom komt het volgende kaartje ook uit mijn oude doos, ik schat dat ik het maakte in de jaren '70...
 
cardsNpaperart met sjabloon naar Piet Marée
Kaartje met sjabloon naar Piet Marée
De verschillende onderdelen werden uit gewoon papier gesneden en op het kaartje vastgeprikt met dunne speldjes want een andere manier was er indertijd niet.
Dan gebruikte ik een tandenborstel en een ijzeren roostertje om de spatjes plakkaatverf te maken. Zo werkte ik alle sjabloontjes (stencils) apart af en ontstond dit kaartje.

cardsNpaperart Piet Marée
Sjabloon Piet Marée
Het boek waar dit (en het volgende model) uitkwam was: Zelf gemaakt door Piet Marée; Nuttige vrijetijdsbesteding voor de vrouw.
Jawel; ik heb het boek nog steeds en hoe raar de titel nu mag klinken - het is exact wat erop staat!


cardsNpaperart oud Nederlands sjabloon
Oud Nederlands sjabloon van Piet Marée
Misschien geeft het jullie toch wat inspiratie en jullie kunnen steeds een berichtje achterlaten met opmerkingen of vragen: als ik met iets kan helpen hoor ik het graag!

Groetjes en een fijne (werk)week gewenst,
Iefje

 



1 opmerking: