zondag 2 april 2017

More Cats on Appletrees and unmounting wooden stamps

Hallo iedereen,

Ik had nog een aantal half afgemaakte kaarten liggen van mijn vorige 'sessie' met de stempeltjes van Cats on Appletrees en die heb ik vandaag netjes afgewerkt want nu beginnen mijn handen toch wel te kriebelen om iets totaal anders te maken!


cats on appletrees
 

Twee met een zelfgestempelde achtergrond en nog een paar met designpapier. Ik ben blij dat ik wat van dat papier heb kunnen gebruiken; ik vind het steeds moeilijk om het te combineren en ik heb er een hele voorraad van...




cats on appletrees
 
cats on appletrees

Ik werk erg graag met rubberen stempels maar het nadeel is dat ze meestal 'wood mounted' zijn (zeker de al wat oudere stempels) en dan kan ik de Stampi (~ Misti) niet gebruiken. Voor de meeste is dat geen probleem: ze stempelen van de eerste keer goed en met de stempellineaal kan ik ze perfect op de juiste plaats zetten.
Maar met deze gans van Cats on Appletrees lukte het mij meestal niet om van de eerste keer een goede, zwarte afdruk te maken en daarom ben ik op zoek gegaan naar een manier om ze 'cling mount' te maken.
 
Ik heb al unmounted stempels op EZ Mount gezet maar ik vind het uitknippen een lastig en vooral plakkerig werkje. En omdat de meeste stempeltjes van COA erg klein zijn dacht ik dat uitknippen gewoonweg niet zou lukken.

Daarom ben ik op internet op zoek gegaan naar een andere methode. En ik vond een you tube filmpje waar de EZ Mount met een 'hot knife' gesneden werd. Je kunt het filmpje hier bekijken of via de link op you tube: https://www.youtube.com/watch?v=d4dLSG_eeoQ
 
 
Het duurde even voor ik uitgevlooid had dat een 'hot knife' een onderdeel is van een pyrogravure set. Ik heb online een setje besteld en als ik mij niet vergis heb ik er zo'n 25 euro voor betaald.
En het werkt fantastisch! Ik heb al een aantal COA stempeltjes overgezet en ben nu ook bezig om mijn aangekochte unmounted stempels eindelijk eens gebruiksklaar te maken!

Hot knife EZ Mount
 
Een tip om de rubberen stempels van hun houten blokjes te halen is om ze 5 of 10 seconden in de microgolfoven te leggen; dat maakt het verwijderen een stuk gemakkelijker!

Hopelijk hebben jullie hier iets aan; mocht er iets onduidelijk zijn laat gerust een reactie achter en ik probeer snel een antwoord te geven.

Creatieve groetjes en een fijne (werk)week gewenst,
Iefje

3 opmerkingen:

  1. Hoi Iefje.
    Het zijn enige kaartjes! Ook die met het dessin papier. Ik ben er gek op. Je bent wel een handigerd zeg, met die stempels. Hoe kom je op het idee om uit te gaan zoeken hoe je rubberstempels van het hout afhaalt?
    Weet je intussen hoe je blogs kunt bezoeken en er een reactie achter kunt laten?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kaartjes vind ik echt bijzonder mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn echt prachtige kaartjes Iefje.
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen